
معیار دقیقی برای ایمنی خودروهای بدون راننده وجود ندارد
کارشناسان هشدار میدهند که هیچ معیار مناسبی در مورد میزان ایمنی در خودروهای بدون راننده وجود ندارد.
گزارشهای جدید نشان میدهد که هیچ معیاری در مورد اینکه خودروهای خودران چقدر باید ایمن باشند، وجود ندارد. این گزارش از مرکز اخلاق و نوآوری داده ها، هشدار میدهد که ممکن است ایمنی خودروهای خودران نسبت به خودروهای معمولی کافی نباشد.
در حال حاضر هیچ خودروی خودرانی در جادههای انگلیس مجاز به فعالیت نیست، اما دولت اکنون اعلام کرده است که اولین خودروهای این چنینی میتوانند تا سال ۲۰۲۵ به جادههای این کشور وارد شوند. وزارت حمل و نقل این کشور گفت که برخی خودروها و کامیونها با قابلیت خودران حتی ممکن است در سال آینده در بزرگراهها تردد کنند.
برنامههای دولت انگلیس تصمیماتی مبنی بر ایمنی برای وسایل نقلیه و اینکه آنها باید به اندازه یک راننده انسانی ایمن باشند را شامل میشود.
این سازمان میگوید این برنامهها استانداردهایی که برای اجازه رانندگی به خودروهای خودران در جادهها نیاز است را اعلام میکنند و در صورت عدم رعایت آنها ممکن است تولیدکنندگان با تحریمهایی مواجه شوند.
اما مرکز اخلاق و نوآوری دادهها که یک نهاد متخصص دولتی در انگلیس است و بر روی نوآوری قابل اعتماد با استفاده از دادهها و هوش مصنوعی متمرکز است، میگوید برای پاسخ به این سوال که وسایل نقلیه خودران تا چه حد باید ایمن باشند، نمیتوان پاسخ درستی داد.
این گزارش نشان میدهد که مردم نسبت به تصادفهایی که خودروهای بدون راننده در آنها دخیل هستند، نسبت به تصادفاتی که ناشی از خطای انسانی است حساسیت بیشتری دارند؛ حتی اگر بهطور متوسط، خودروهای بدون راننده از رانندگان انسانی ایمنتر باشند.
به همین دلیل اگر عموم مردم انتظار دارند که خودروهای خودران به اندازه قطار یا هواپیما ایمن باشند، به افزایش ۱۰۰ برابری میانگین ایمنی نسبت به خودروها به همراه راننده نیاز دارد.
مرکز اخلاق و نوآوری دادهها میگوید که در نظر گرفتن نحوه توزیع ریسک بین گروههای مختلف مهم است. حتی اگر بهبودهایی در ایمنی کلی وجود داشته باشد، برخی از گروهها ممکن است پیشرفتهای ایمنی قابل توجهی را ببینند در حالی که گروه دیگر هیچ پیشرفتی را شاهد نباشند و یا حتی با خطرات جدیدی روبرو شوند.
این گزارش همچنین توصیه میکند که با گسترش فناوری خودروهای خودران، سایر خطرات نیز به بررسی دقیق نیاز دارند. این موضوع هشدار میدهد که برخی از گروهها، مانند کاربران ویلچر، ممکن است در دادههای مورد استفاده برای آموزش الگوریتمهای نرمافزاری که خودروها را کنترل میکنند، تعریف نشده باشند.
این گزارش همچنین میگوید که خودروهای خودران باید به وضوح قابل شناسایی باشند تا دیگر رانندگان بدانند با چه عواملی در جاده در حال حرکت هستند. یک نظرسنجی آکادمیک که توسط مرکز اخلاق و نوآوری دادهها انجام شده نشان میدهد که ۸۶ درصد از مردم انگلیس با این موضوع موافق هستند. این فناوری ممکن است منجر به فشار برای تغییر جادهها و قوانین جادهای شود تا برای خودروهای خودران مناسب سازی شوند. انتظار میرود این قوانین سازندگان خودرو را مسئول اقدامات خودرو در حالت رانندگی خودران معرفی کند.
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزیبرچسب ها : اتومبیل خودران خودروی بدون راننده خودرو
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- راوی گفت: وزارت نیرو بجای تعهداتش به صنایع، برق ماینرهای <مجاز> را تامین می کند
- چالش بیمه برای بانوان فاقد گواهینامه موتورسیکلت
- معاون وزیر کشور اعلام کرد: درخواست سازمان شهرداریها برای تأمین نیروی انسانی در شهرداریها/ افزایش ۶۷ درصدی موجودی مفید سوخت گازوئیل نیروگاهها
- تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمونهای سراسری ۱۴۰۴
- سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: مردم هرچه سریعتر برای تعویض اسناد مالکیت دفترچهای اقدام کنند
- مدیرعامل منطقه آزاد اروند خبر داد: گام های جدید در راستای تحول اقتصادی آبادان و خرمشهر/ مرکز مبادلات تجاری مرز شلمچه راه اندازی شد
- مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خبرداد: ایران دهمین کشور تولید کننده فولاد درجهان است/ صنعت فولاد ۵.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تامین میکند
- آئین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دولت در خوزستان برگزار شد؛ کسب رتبه نخست کشوری تولید گندم و کلزا در خوزستان
- از سوی وزارت ورزش اعلام شد؛ خوزستان جزو ۳ استان برتر در تعداد افتتاح و میزان سرمایهگذاری پروژههای ورزشی کشور
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- راوی گفت: وزارت نیرو بجای تعهداتش به صنایع، برق ماینرهای <مجاز> را تامین می کند