
ورود کمیسیون اصل نود به پرونده علل حوادث جادهای
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی علل حوادث جاده ای در این کمیسیون خبر داد و گفت: مقرر شد سازمان راهداری نقاط حادثهخیز را شناسایی کرده و اقدامات انجام شده برای رفع این نقاط را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ طی گزارشی به کمیسیون ارائه کند.
علی خضریان در گفتوگو با ایسنا، در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی علل حوادث جادهای و راههای حادثه خیز گفت: تصادفات جادهای از مهمترین علل مرگ و میر و جرح افراد در کشور است که در گزارشات مختلف در صدر ردیف معضلات و مشکلات اجتماعی به ویژه در حوزه حمل و نقل قرار دارد. در همین راستا کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به اهمیت موضوع و به دنبال وصول شکایت در این حوزه با ورود به بحث و تشکیل پرونده به بررسی همه جانبه ابعاد علل تصادفات جادهای پرداخت.
وی افزود: در این زمینه کمیسیون تلاش کرد بتواند با شناخت دقیق ابعاد، دلایل و عوامل مختلف و نقش هر یک از دستگاهها، هزینه سنگین مادی و معنوی ناشی از تصادفات، مرگ و میر، مصدومیت و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن را کاهش دهد و با مکاتبه با دستگاههای مرتبط و دریافت گزارشات ۳ فاکتور عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه را در بروز تصادفات احصاء کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جلسه کمیسیون دستگاههای مختلفی نظیر فرماندهی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان پزشکی قانونی، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، سازمان اورژانس کشور، بیمه مرکزی ایران، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و معاون درمان وزارت بهداشت حضور داشتند و گزارشاتی ارائه کردند. در امتداد رسیدگی کمیسیون همچنین روند انجام وظایف صندوق تأمین خسارت بدنی کشور و ستاد دیه نیز مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به لزوم فرهنگسازی در حوزه کاهش تصادفات توضیح داد: دستگاههای متولی آموزش و توسعه فرهنگ ترافیکی نظیر آموزش و پرورش و صدا و سیما مکلف به همکاری در مسیر پرونده شدند و در ادامه بررسیها، گفت و گو هایی نیز با کمیسیون ایمنی راهها و دیوان محاسبات کشور انجام و گزارشات این دستگاهها استماع شد و پیگیریهایی نیز برای ایجاد مرکز ایمنی و بررسی سوانح و حوادث حمل و نقل کشور صورت گرفت.
وی خاطر نشان کرد: در پایان مقرر شد سازمان راهداری نقاط حادثهخیز را شناسایی و اقدامات انجام شده برای رفع این نقاط را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ طی گزارشی به کمیسیون ارائه کند؛ همچنین بیمه مرکزی نیز میزان خسارات پرداختی و نوع خسارت از نظر جانی، مالی و یا مصدومیت و همچنین علت وقوع حادثه را به کمیسیون گزارش دهد تا کمیسیون پس از جمعآوری اطلاعات مختلف گزارش خود را جهت اطلاع عموم مردم در صحن مجلس قرائت کند.
برچسب ها : حوادث جادهای ورود کمیسیون اصل نود کمیسیون اصل نود
- راوی گفت: شهریور تعطیل کردن ها به دلیل بی چاره گی است!
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!
- سخنگوی سازمان ملل: شورای امنیت درباره مکانیسم «پس گشت» تصمیمگیری خواهد کرد
- روسیه: خواستار تشدید تنش با لهستان نیستیم؛اوکراین متمایل به درگیر کردن کشورها در جنگ است
- آمریکا و بیش از ۴۰ کشور خواستار اقدام سازمان ملل درباره نقض حریم هوایی لهستان شدند
- ادعای واشنگتن پُست: موساد یک عملیات زمینی را علیه رهبران حماس در قطر برنامهریزی کرده بود
- معاون وزیر راه و شهرسازی: هیچ واحد مسکونی بدون آمادهسازی و کیفیت ساختمان تحویل متقاضیان نمیشود
- معاون وزیر جهادکشاورزی: تولید موز در کشور به نصف واردات رسید/آغاز صادرات مرکبات به چین
- مشاور رئیس جمهور: «معیشت» مردم دغدغه دولت است/ پرداخت کالابرگ تا پایان سال ادامه خواهد یافت
- تامین ارز؛ حلقه مفقوده در زنجیره واردات برنج
- راوی گفت: شهریور تعطیل کردن ها به دلیل بی چاره گی است!
- راوی گفت: رئیس جمهور حجت را بر استانداران تمام کرد، اگر بازهم مانعی در کار است بگویند
- راوی گفت: واقعا قرار است از نظرات کارشناسی نخبگان در حوزه های مختلف استفاده شود؟
- راوی گفت: نان بی کیفیت در خوزستان به دلیل انتقال گندم مرغوب ما به استانهای دیگر است/تامین روشنایی چندزمین فوتبال، کاری بهتر از هیچ!